INFANTIL
En l' etapa d'Infantil volem que els nostres alumnes desenvolupin globalment les seves capacitats bàsiques .
Pretenem desvetllar :
- el seu interès per aprendre.
- l'hàbit de qüestionar-se i fer-se preguntes sobre el mon que els envolta.
- l'habilitat de cercar i trobar respostes als reptes que es vagin trobant incidint sempre en la seva capacitat per relacionar-se, comunicar-se i aprendre de forma conjunta.
Creant un ambient ric i facilitador de relacions humanes i donant oportunitats per reforçar la pròpia confiança i l'autoestima.
ELS RACONS
Espais per promoure el desenvolupament maduratiu de l'infant, és mitjançant el joc on ells poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se.
El joc és el millor mitjà educatiu per afavorir l'aprenentatge.
ELS AMBIENTS D'APRENENTATGE
Un cop a la setmana transformem els espais de Parvulari i els convertim en espais de joc i experimentació.
Barregem els infants de P-3, P-4 i P-5 en 4 propostes d'ambients diferents, experimentació, construcció, joc simbòlic i art, on s'enriqueixen les seves experiències i relacions.
L'APRENENTATGE COOPERATIU
L’aprenentatge cooperatiu s'inicia a l'Educació Infantil amb activitats de cohesió de grup, treball en equips cooperatius i amb estructures cooperatives que donen l’oportunitat als nens i nenes de relacionar-se amb els altres en un entorn de treball. També implica compartir objectius a assolir amb la participació de tot l’equip, valorar les aportacions dels altres i avaluar el propi treball i el de la resta de l’equip.
LA ROTLLANA
La conversa és un dels grans puntals de l'aula. La rotllana és l'espai on aprenem a vincular-nos i a compartir les petites grans coses del dia a dia i que formen part de la vida del grup.
La conversa com a recurs educatiu.
MÈTODE GLOBAL DE LECTURA
És a l'Educació Infantil on iniciem l'aprenentatge de la lectura per consolidar-se al Cicle Inicial de Primària. Iniciem la lectura amb frases escollides democràticament a l'aula i que són significatives pel grup, partim de la frase com a unitat global de significat per arribar posteriorment a la paraula, a la síl·laba i al fonema.
PROJECTE FILOSOFIA 3/18
És un projecte de tota l'escola que s'inicia a Educació Infantil. Enforteix la capacitat reflexiva dels nostres alumnes, reforça les habilitats de pensament, reflexió, esperit crític, respecte i tolerància vers els altres.